Q & A om hvad er en LinkedIn 1:1 Workshop

Jeg vil her forsøge at forklare hvad der foregår ved en LinkedIn 1:1 Workshop. Jeg får ofte spørgsmål, som jeg hermed forsøger at afklare.

Q: Kort fortalt, hvad er en LinkedIn 1:1 Workshop?

A: Det betyder, at vi som udgangspunkt nedbryder din LinkedIn profil, for så at genopbygge den igen, så din LinkedIn profil bliver søgbar, logisk og korrekt opbygget og ikke mindst pæn at se på.

Q: Hvorfor er det nødvendigt?

A: Det er min opfattelse, at 9 ud af 10 LinkedIn profiler ikke er udfyldt tilstrækkeligt, de er hverken informative, logisk opbygget eller indeholder de søgeord som du gerne ville identificeres eller findes på.

Ca. 1,9 millioner danskere har en LinkedIn profil, men kun de færreste har gjort sig tanker om hvad de egentligt skal med profilen. Mange betragter det som en slags online CV, hvilket du også kan kalde det, men en LinkedIn profil er også så meget andet.

Q: Hvad sker der når du tilmelder dig til Workshoppen?

A: Jeg beder altid om et opdateret CV i Word samt 4-6 keywords (nøgleord) som de gerne vil kunne findes på i søgninger, eller er vigtige i forhold til hvad du laver (eller gerne vil lave).

Jeg forbereder mig hjemmefra i en times tid, hvor jeg gør mig tanker om hvordan profilen kunne laves. Derefter laver jeg forskellige forslag til overskrift, Summary og det sidste job. Dette er en god øvelse for processen, når jeg sidder sammen med dig (eller over telefonen), idet det er med til at få hul på processen. Jeg har lavet rigtigt mange af disse LinkedIn 1:1 Workshop, og ved af erfaring, at det er med til at vi får genopbygget en rigtig god LinkedIn profil.

Q: Hvor lang tid tager det at lave profilen.

A: Ud over mit hjemmearbejde på ca. 1 time, så tager det omkring 3 timer. Så er den færdig.

Q: Hvem er dine typiske kunder?

A: Alle typer mennesker. Lige fra direktøren, salgschefen, sælgeren, den selvstændige, marketingkoordinatoren, regnskabschefen, Diætisten, Coach og Psykologer, arbejdsmanden til jobsøgende. Der er ingen begrænsning.

Q: Hvorfor skulle man overveje at få en god LinkedIn profil?

A: Der er forskellige årsager til det, men fælles er vel, at man gerne vil findes på søgninger. Er du selvstændig og sælger dine ydelser, er det rart at du også får kontakt fra potentielle kunder, som SELV har fundet dig. Eksempel: Jeg havde et kaffemøde med en Key Account Manager fra X-firma. Jeg spurgte ham om han ville blive glad hvis kunder kunne finde hans profil. Til dette svarede han naturligvis JA. Da jeg så spurgte ham om man kunne finde hans profil, svarede han også ja. Til dette, måtte jeg oplyse ham, at det ville så være ved et tilfælde, at hans profil blev fundet i en søgning, da han ikke havde udfyldt noget som helst på profilen. Intet! Hverken hvad han laver, sælger eller kontaktinfo.

Andre kunder er typiske jobsøgende, da de gerne vil kunne findes af potentielle arbejdsgivere eller headhuntere. Ca. 90% af mine jobsøgende kunder er kommet i arbejde.

Har du overvejelser om din LinkedIn profil bør forbedres, så kontakt Kim Soelberg Jørgensen på 26702570 eller kontakt@socialeer.dk